Mijn eerste lion walk - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu Mijn eerste lion walk - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste lion walk

Door: Anco

Blijf op de hoogte en volg Anco

02 April 2013 | Zambia, Livingstone

Zondag 31 maart. Na zeer nuttige en leuke voorbereidingsdag bij Muses, ga ik vandaag echt op weg naar het Lion rehabiitation programe, georganiseerd via Activity International.
Na een lange reis via Schiphol, Frankfurt en Johannesburg op weg naar Livingstone! Nu begint het echt te kriebelen. Naast mij zit Eline, ook uit Nederland, zij gaat ook vrijwilligerswerk doen, maar dan voor 8 weken, sociaal project. Verder gaat er nog iemand uit Nederland het lion project doen! Leuk, het vliegtuig doet nog een rondje om de Victoria Falls, wat erg indrukwekkend is, de rook stijgt flink op van de watervallen...
Mulenga van het project haalt ons op en rijden naar het Mosi-oa-Tunja national parc (vernoemd naar de bijnaam van de Vic Falls, "de storm die dondert"). Tijdens het rijden zien we al gelijk 2 olifanten! Na installeren van onze spullen, gaan we al gelijk op weg voor een lion walk. Na uitleg wat we wil en niet moeten doen (don't run and don't panic) gaan we dan echt op pad met een stok en 4 begeleiders en 7 vrijwilligers. Vier schattige cubs van vier maanden oud liggen aan de Zambezi rivier te luieren, echt geweldig om te zien! Met de stok wilden ze spelen en knaagden er een beetje aan, erg leuk:-). we mochten ze ook aaien van achter en zij. De leeuwtjes waren wel speels, maar ook wel moe, het echte wandelen ging niet heel hard. Al met al wel een unieke ervaring.

• 02 April 2013 - 14:21

Geerke:

Hey Anco,
    Wat leuk!!! Veel plezier, ik ben benieuwd hoe je dagen daar eruit gaan zien.
    Groetjes Geerke

P.S. En zijn de Victoria Falls nu inderdaad voller met water?