Kafue National Parc - Reisverslag uit Kafue, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu Kafue National Parc - Reisverslag uit Kafue, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu

Kafue National Parc

Door: Anco van Duivenbooden

Blijf op de hoogte en volg Anco

20 April 2013 | Zambia, Kafue

Om 5u40 wordt op de deur geklopt (nee het is geen Sinterklaas). Dit was mijn wake up call voor de game drive en kreeg gelijk thermosfles met heet water voor de thee, wat een service! Wel vroeg, eerste keer dat het echt vroeg voelt deze vakantie.
Op de ochtend game drive word ik vergezeld door James. Hij komt uit New York City, ziet er Chinees uit en doet ook vrijwilligerswerk: doet onderzoek naar borstkanker in Mumbwa. Erg leuk om hem te ontmoeten. In het begin van de game drive zien we nog niet veel, maar uiteindelijk best wat: waterbuck (mukambi), kudu en olifanten.
's Middags wat rondgelopen, relaxed en proberen reis uit te stippelen naar Lower Zambezi NP. Mensen van de lodge waren heel behulpzaam, maar werd toch een beetje moedeloos van de bereikbaarheid: transfer vanaf de bus koste maar liefst 600 ZMW. Dan eerst maar terug naar Lusaka en van daar verder kijken..
In namiddag sunset cruise op Kafue rivier gedaan, wat erg schitterend is. Hippo's, kleine krokodillen, flinke monitor lizard en fraaie zonsondergang gezien.
De volgende dag werd ik wakker, deed mn deur open en er stonden zo'n 20 herten om mijn chalet, wauw, dat is nog eens een mooie ochtend!
Daarna op weg naar Lusaka, samen met James. Een beetje ongerust of bus ons wel zou meenemen, maar we kregen lift van Ierse man met zijn Zambiaanse vrouw, helemaal tot aan Lusaka backpackers!