One week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu One week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu

One week

Blijf op de hoogte en volg Anco

07 April 2013 | Zambia, Livingstone

Alweer een week hier, eigenlijk vliegt de tijd. Het begint steeds meer te wennen en het is duidelijk steeds makkelijker om met leeuwen om te gaan. Ik durf zelf meer te doen en de leeuwen reageren daar leuk op. Bij de kleine 4S merk je dat heel goed. Ze zijn ook nog zo schattig en spelen leuk met elkaar en ook met stokken.
Wat gegevens over het project:
We hebben een groep van 10 vrijwilligers uit verschillende landen: gezin uit Oostenrijk, Tineke uit Nederland en meisjes uit Noorwegen, Zweden, USA en moeder en dochter uit UK.
Mijn dagritme is heel anders dan in Nederland, sta vroeg op en ga ook vroeg naar bed. Na 18 uur wordt het snel donker en we zitten toch wel ver (11 km) van de stad Livingstone, in de avonden is er niet veel te doen.
Er zijn elke dag (ook op zaterdag en zondag) 3 sessies: 7-9 uur, dan ontbijt, dan van 10-12, dan lunch en dan weer een sessie van 14:30 tot ongeveer 17:00 en dan om 17:45 avondeten. Rond avondeten is er ook cub feeding, waarin de cubs van 3 (4N) en 4 maanden (4S) melk krijgen. De 4S drinken uit hun eigen betonnen bak en dat gaat meestal makkelijk en vanzelf. De 4N drinken uit schaaltjes, ze drinken die half op en dan gaan ze meestal een beetje aan de wandel en drinken van elkaars schaaltje.

Vandaag had ik als extra rol, de "journalist", in de volunteer diary heb ik het volgende opgeschreven:

Today, the start was a little bit chilly. Together with Tineke (Dutch volunteer), Cephas and Lovewell (Zambian handlers), we did the 4S walk. It was very nice, they played a lot, mostly with 3 together, while one was resting.
It is so wonderful to feel that within a week, I'm so comfortable with the lions. You can have so much more fun with them than in the first days. A great experience!

The second session was MP (meat prep) and EC (enclosure cleaning). I was the only volunteer with this task, but together with the handlers we weighted parts of a dead donkey and filled two bags for the big lions. Andrea prepared the meat for the cubs.

After the pasta with tuna, we did go for the 2N walk. Because a wild elephant was spotted in the parc, we had to wait for a clear area. We headed for the water, where Nkoya and Namwala were lying very close to the water; doesnt be bothered about the elephants at all.
Nkoya even climbed a tree very high, was very carefull for coming down, but slipped down and with a big bang landed on the ground. Still very much in control, stood up like nothing really happened...

• 02 Mei 2013 - 12:50

Stichting Muses:

Hoi Anco,

Leuk om te lezen hoe je dag eruit ziet!