Lion walk met clients - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu Lion walk met clients - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu

Lion walk met clients

Blijf op de hoogte en volg Anco

03 April 2013 | Zambia, Livingstone

Vanochtend bijna verslapen, 6 uur is toch wel vroeg! Om 2 uur vannacht opgeschrikt door een vreemd geluid, kon het niet helemaal thuisbrengen, maar bleek gegraas te zijn. Ik deed mn gordijn van mn kamer open en vlak voor mijn raam stond een hippo! Wou nog een foto maken, maar zonder flits, die was dus helemaal zwart...

's Ochtends strak om 6.45 is er elke dag een briefing, waarin wordt verteld wat van elke vrijwilliger wordt verwacht. Dat staat dan ook per persoon op een bord. Erg goed gerelegd! Vanochtend had ik als eerste CLW 2N, wat betekent dat ik een Client Lion Walk ga doen, met de 2N-leeuwen (Nkoya en Namwala, 11 maanden oud). Er zijn in totaal 10 toeristen, deze mochten de leeuwen aaien en foto's maken. Wij stonden er eigenlijk maar een beetje onwennig bij, we moesten voor de leeuwen uit lopen en niet in de weg staan voor de foto's en de video's.
Na het ontbijt van 9 uur had ik EC (Enclosure Cleaning). Dit betekent schoonmaken: poep scheppen uit de kooien en water bijvullen. Het viel me op, dat er bijna geen poep was. De leeuwen doen hun behoefte toch vooral buiten de omheining. Samen met 1 handler waren we al vrij snel klaar en konden we een beetje relaxen in de zon. We wachten met teruggaan, totdat de leeuwen weer terug waren van hun wandeling.
Vandaag was het woensdag, wat betekent: gezamenlijke Zambiaanse lunch met al het personeel, was benieuwd. Kok Vincent(o) had Shima gemaakt, typisch Afrikaans gerecht dat bestaat uit soort aardappelpuree, wat je met je handen kon kneden tot een balletje en dan groentes en kip kon indopen. Er werd gezegd dat je niet teveel moest nemen, maar ik vond het erg lekker. Helaas zaten we wel allemaal apart (schoonmaaksters zaten in gras, vrijwilligers aan tafel etc). Al met al een dag van beetje wennen aan de gebruiken en werkwijzes hier.

• 01 Mei 2013 - 22:37

Michel:

Nice! Genoten?

• 01 Mei 2013 - 22:37

Michel:

Nice! Genoten?

• 01 Mei 2013 - 23:06

Anco Van Duivenbooden:

Ja, het was heel erg gaaf. Van onwennig en toch wel beetje angstig in het begin, krijg je echt wel een band met de leeuwen en kan je zien wat hun mood is!