Training met leeuwen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu Training met leeuwen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anco Duivenbooden - WaarBenJij.nu

Training met leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Anco

09 April 2013 | Zambia, Livingstone

Vandaag weer eens een walk gedaan zonder clienten, met de 4S (Songwe, Sarabi, ). Omdat het in de ochtend nog wat koud was, waren de welpjes nog erg speels. Het is fijn om zelf weer te spelen met ze.

Na het ontbijt kregen we de tweede training walk. Dit was erg leerzaam, de handlers leerden ons over "dominance and discipline". De uitleg was erg goed, ook al hou ik er niet van om leeuwtjes te slaan als ze ongehoorzaam zijn. Dit is toch wel nodig voor dit project.
We leerden hoe we de leeuwen van voren konden benaderen en wat trucjes om dominantie te oefenen (zoals enkels raken of aan benen trekken).

Vanmiddag kwamen wat leerlingen van een school met drie moeders langs. Ze kregen potloden en een boekje en Mulenga en wat vrijwilligers gaven les aan ze. Was erg leuk om te zien, heb zelf ook even met ze gespeeld, was erg leuk om te doen! Als afsluiting werd er een dans gedaan, waarin jongens aan de ene kant stonden, ze moesten een meisje kiezen en gingen dan een grappig dansje doen. Erg hilarisch om te zien.

Nog even rust voor de CLW 2KN (client walk met Kovu, Kasama en Nembwe). We hebben voordat de clienten kwamen wat geoefend om de leeuwen te benaderen. Kasama lukte goed. Kovu mochten we nog niet van voren benaderen en Nembwe wil helemaal niks van mensen hebben.

• 02 Mei 2013 - 21:55

Tineke:

Leuk hè, al die belevenissen met die leeuwen. Als ik mijn dagboek nalees, zie ik dat echt niet alles rozengeur en maneschijn was/is. Maar toch ga ik zo terug voor een paar weken. Ik zie je graag een keer in IJmuiden terug, maar Zambia is ook goed.